مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : آزاد اسلامی واحد اراک
تاریخ دفاع : 1391/12/15
اساتید راهنما : دکتر سهیل سرمد سعیدی
اساتید مشاور : مجید غیاثی
اساتید داور : دکتر پیمان غفاری آشتیانی
مشاهده سایر پایان نامه های محمد امين جمشيديان
امروزه بازاریابی داخلی به عنوان یک راهبرد براي اجراي برنامه هاي سازمان، شناخته شده است. مطالعات مربوط در این زمینه حاکی از آن است که فعالیت هاي بازاریابی داخلی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در کارکنان رقابت پذیري سازمان را بهبود بخشیده و شایستگی ها را ارتقاء میدهد.در این مطالعه با استفاده از روش تحقیق میدانی و به کار گیری پرسشنامه استاندارد شده در تحقیقات اوعد و اقتی (2011) و تورتوسا و همکاران (2009) ، جهت جمع آوری داده ها به بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی، رفتارهای شهروندان سازمانی ، بازارگرایی و جنبه های داخلی (رضایتمندی کارکنان) و جنبه های خارجی (کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان) عملکرد سازمانی پرداخته است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات تحقیق علی است. جامعه آماری ، کارکنان بانک رفاه در شهر اراک و شهروندانی (مشتریان) می باشد که از خدمات این بانک استفاده می کنند. برای انجام تحقیق از دو نمونه (کارکنان و مشتریان) هر یک با حجم 150 پرسشنامه استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی پرسشنامه توسط تعدادی از متخصصین جامعه آماری و اساتید بازاریابی تایید شده است. پردازش داده ها از طریق نرم افزار لیزرل انجام شده است.